top of page

Kıyıdan Kıyıdan Mekan Önerileri

16.05.2017 | Gonca Kaya

Hande Samancı

Bir çoğumuz iş hayatına kapılmış gidiyoruz. Hafta içi program yapmak; yoğun çalışanlar için gerçekten zor. Bu sebepten kalabalık, hava koşulları, trafik dinlemeden hafta sonu için programlar yapmalı, yeni yerler keşfetmeli diyerek; belki de bir çoğumuzun önceden bilip, gittiği yerleri kendi çapımızda yeniden farklı bir gözle gezmeye çıktık.

Kuzguncuk

Perihan Abla ve Ekmek Teknesi’nin çekildiği yer olarak bildiğimiz Kuzguncuk; Nasıl şirin bir yer anlatılmaz, gidilir görülür aslında. Eski klasik yapısını koruyan Kuzguncuk elbetteki yeniliklere kapalı değil, yeni açılan bir sürü mekan, Kuzguncak’a ayrı ayrı renkler katmakta.

Bu mekanlardan bir kaçını deneyimleme şansımız oldu bizim, sizinle de düşüncelerimizi paylaşmak isteriz.

Pita

Kahvaltı için ideal bir yer olduğunu düşünüyoruz. Eminiz ki çeşit çeşit pitalardan sizin seveceğiniz bir tane vardır. :)

Metet Közde Döner

1964 yılından beri hizmet veren Metet Döner Kuzguncuk’ta yer alıyor. Közde yapılan lezzetli döneriyle kalbimizi çaldı. Tadılması gereken lezzetlerden olduğunu düşünüyoruz.

Maruş Cafe

Kuzguncuk’un sevimli kafelerinden olan Maruş Kafe’de ilgi alaka oldukça üst seviyede. Bu kafenin Raviolisinin (İtalyan Mantısı) meşhur olduğunu duyduk. Tabi dayanamadık söyleyiverdik. Ravioli çeşitleri oldukça fazla 5 peynirli, patlıcanlı mozerellalı, kuru domatesli, brokolili, bal kabaklı ve ıspanaklı olmak üzere 5 seçenek var. Biz karışık bir tabak alıp kuru domatesli, 5 peynirli ve ıspanaklıyı denedik ve bayağı bayağı beğendik. Hem lezzetli hem uygun fiyatlı bir ravioli yemenin mutluluğu ile tekrar geleceğiz diyerekten Maruş’tan ayrıldık.

Ayrıca biliyorsunuz akıllı telefonlar sayesinde hepimiz artık birer amatör fotoğrafçıyız. Fotoğraf çekmeyi, çekilmeyi sevenler için tam bir velinimet Kuzguncuk. Haydi tabanlara kuvvet, yokuşlara aldırış etmeyiniz.

İlaveten bazı kapılarda insanlar fotoğraf çekilmesin diye notlarla karşılaştık. Yaşayan insalara rahatsızlık vermeyecek şekilde fotoğraf çektikçe veya çekildikçe bir sorunla karşılaşmazsınız diye düşünüyoruz.

Biraz devam ettiğimizde başka sevdiğimiz bir yer olan Beylerbeyi’ne geliyoruz.

Beylerbeyi

Çeşmidil Restaurant

Beylerbeyi'nde denize sıfır olma özelliğiyle göz dolduran Çeşmidil Restorant güzel bir pazar

sabahı kahvaltı için tercih edebileceğiniz bir mekan. Tabi ki illa kahvaltıya gidilecek değil :) Sahil yürüyüşünüz sonrasında bir kahve molasında da deniz manzarasının tadını çıkartabilirsiniz.

Kahvaltıya gitmeyi düşünenler için eklemek gerekirse normal kahvaltı tabağına ek serpme kahvaltı seçeneği de sunuyor. Hafta sonları ise açık büfe konseptine dönüyor .

Ziya Şark Sofrası

Bir çok yerde şubesi olan Ziya Şark Sofrası Beylerbeyi şubesi çalışanların güleryüzü ve hizmetiyle et severler için önerebileceğim mekanlardan.Kuzu veya dana lokum kesinlikle denenmeli :)

Et çeşitlerinin yanı sıra pide çeşitleri de bulunmakta.

Yok oralar bana uzak diyenler için eve servis seçeneğininde olduğunu bilmenizde fayda var. :)

Bitmedi devam, sırada Çengelköy var ;)

Çengelköy

Tarihi Çınaraltı Aile Çay Bahçesi

Çengelköy’ün en bilinen yerlerinde olan Çınaraltı farklı konsepti ile de dikkat çekiyor. Yiyecek ve içecek götürmek serbest. Özellikle sabah kahvaltıları çok keyifli geçiyor burada. Meşhur Çengelköy Börekçisinden böreğini alan hop Çınaraltına geçiyor. Yalnız uyarmakta fayda var, hem börek sırasına kalmamak hem de deniz gören bir masa bulmak için bayağı erken gitmeniz gerekmekte.

Sütiş

Boğaza nazır güzel bir kahvaltı yapmak istiyorsanız bir diğer seçeneğinizde Sütiş. Kalitesi tartışılmayacak bir yer hepimiz biliyoruz.

Çikolata&Kahve

Methini duyup yıllar önce koştura koştura geldiğimiz mekan, kesinlikle çikolataları tartışmasız, her zevke göre çikolata bulmak mümkün burada.

Kış mevsimi için sıcak çikolatasını da şiddetle tavsiye edebiliriz.

Hurma

Farklı konseptiyle dikkat çeken şirin bir kafe; Hurma. Kafedeki hoşunuza giden hemen hemen herşeyi satınalabiliyorsunuz.

Kanlıca

Biraz daha ilerliyoruz ve yoğurdu ile meşhur Kanlıca’ya varıyoruz, hemen ne yapıyoruz. Yoğurdumuzu alıp, toz şekerle afiyetle  harika bir manzara eşliğinde  yiyiveriyoruz. Buraların meşhur yoğurtu hemen sahildeki Cafe İsmailağa'da yeniyor.

Kalvaltı yapmak için de güzel bir seçenek olabilir.

Hemen yakındaki Yakomoz restaurant öğle veya akşam yemeği için tercih edilebilir.